Bestuur en maatschappij

• In 2022 kreeg Waterschap Amstel, Gooi en Vecht een nieuwe dijkgraaf, Joyce Sylvester en een nieuwe jeugdbestuurder, Ilias Admi.
  • Om het waterschap beter te beschermen tegen digitale dreigingen zijn we in 2021 begonnen met een verbeterprogramma. In 2022 zijn er verschillende maatregelen genomen om de digitale beveiliging te verbeteren. Het verbeterprogramma loopt door tot en met het eerste kwartaal van 2023.
  • We willen graag dat onze inwoners meer betrokken raken bij water en het werk van het waterschap. We willen dat mensen actief meedenken en meedoen. We hebben een publiekscampagne “De Blauwe Golf” en samen met andere waterschappen de campagne “Waterbazen”. Deze campagnes zijn speciaal gericht op het vergroten van de betrokkenheid van onze inwoners bij water. Dit deden we onder meer in 2022:
    • We hebben de campagne voor de waterschapsverkiezingen 2023 voorbereid.
    • We hebben het Waterbeheerprogramma 2022-2027 online gezet.
    • We zijn doorgegaan met onze campagne over dijken en waterveiligheid, zoals het dijkgedicht van Freek de Jonge en de activiteiten bij Rijksmuseum.
    • We hebben samengewerkt met onze partners om programma’s en activiteiten te ontwikkelen rond het thema water. Er was speciale aandacht voor het 750-jarig bestaan van Amsterdam in 2025.
    • We zijn doorgegaan met de campagne “De Blauwe Golf”, en onderzoeken gedaan naar waterbetrokkenheid en waterbewustzijn.
    • We hebben online lesmateriaal over water gemaakt, speciaal voor basisscholen, middelbare scholen en studenten.
    • Door geld bij te dragen steunt het waterschap Wereld Waternet om de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties te bereiken. Wereld Waternet doet dit vooral via het internationale Blue Deal-programma van de Nederlandse waterschappen.