Cookies

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. Klik op 'Ja' om alle cookies te accepteren. Dan kunt u ook video's zien. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.

Direct naar content

Mijn opnamenummer klopt niet. Wat moet ik doen?

U wilt uw meterstand doorgeven, maar krijgt de melding dat uw opnamenummer niet klopt. Hoe komt dat?

Dat kan hierdoor komen:

U krijgt water van een ander drinkwaterbedrijf

Heeft uw opnamenummer 8 of 11 cijfers?, Dan krijgt u misschien geen drinkwater van Waternet,  maar van een ander drinkwaterbedrijf. Het opnamenummer van Waternet heeft altijd 10 cijfers. Controleer de e-mail of brief die u hebt gekregen.

Kijk wat uw drinkwaterbedrijf is

U bent te laat met doorgeven

Bent u te laat met het doorgeven van de meterstand? Dan werkt uw opnamenummer niet meer. Na het invullen van uw opnamenummer krijgt u dan de melding dat u uw meterstand niet meer kunt doorgeven. En dat wij een schatting maken van uw verbruik.

U vult een verkeerd nummer in

Misschien vult u per ongeluk een verkeerd nummer in? Bijvoorbeeld omdat u een tikfoutje maakt. Check of het nummer dat u invult hetzelfde is als het opnamenummer in uw brief of e-mail.

Gaat er iets anders mis?

Wat vervelend! U kunt uw meterstand doorgeven aan onze klantenservice. Bel ons op 0900 93 94 (normale belkosten). Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur.

Lees ook